Privatlivspolitik for Personaleforeningen HEMIDT
Senest opdateret: 07-11-2025
Personaleforeningen HEMIDT værner om dine personoplysninger og behandler dem i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslov. Nedenfor kan du læse, hvordan vi indsamler, anvender og beskytter dine oplysninger.
1. Dataansvarlig
Personaleforeningen HEMIDT
E-mail: [indsæt kontaktmail]
Foreningen er dataansvarlig for de personoplysninger, som behandles via hjemmesiden.
2. Hvilke oplysninger vi indsamler
Vi behandler kun de oplysninger, der er nødvendige for at kunne administrere medlemskaber og kommunikere med dig:
- Når du bruger kontaktformularen: Navn, e-mailadresse og din besked.
- Når du tilmelder dig arrangementer: Navn, kontaktoplysninger og eventuelle oplysninger om tilmeldingen (fx valg af aktivitet eller deltagerantal).
- Når du logger ind som medlem: Vi behandler loginoplysninger for at give adgang til medlemsfordele og personlige sider.
- Når du læser nyheder på hjemmesiden: Der indsamles kun tekniske data via cookies (se cookiepolitik), fx IP-adresse, browser og besøgte sider.
3. Formål med behandlingen
Vi bruger dine oplysninger til følgende formål:
- At håndtere henvendelser via kontaktformularen.
- At administrere medlemskab og arrangementstilmeldinger.
- At give adgang til medlemsfordele og relevant information.
- At forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden.
4. Retsgrundlag
Behandlingen sker på følgende grundlag:
- Artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke) – fx når du sender oplysninger via kontaktformularen eller tilmelder dig et arrangement.
- Artikel 6, stk. 1, litra b (aftale) – når behandlingen er nødvendig for at administrere medlemskabet.
- Artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse) – for at forbedre og sikre driften af hjemmesiden.
5. Opbevaring og sletning
Vi opbevarer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt for det formål, de blev indsamlet til:
- Henvendelser via kontaktformular slettes senest efter 12 måneder.
- Oplysninger om arrangementstilmeldinger slettes efter arrangementets afslutning.
- Medlemsoplysninger opbevares, så længe medlemskabet er aktivt, og slettes ved udmeldelse.
6. Deling af oplysninger
Personoplysninger videregives ikke til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for driften af hjemmesiden (fx hostingudbydere). Der indgås altid databehandleraftaler for at beskytte dine data.
7. Dine rettigheder
Du har ret til at:
- Få indsigt i de oplysninger, vi har om dig.
- Få rettet eller slettet oplysninger.
- Trække samtykke tilbage.
- Klage til Datatilsynet via www.datatilsynet.dk.
Du kan altid kontakte os her for at gøre brug af dine rettigheder.
8. Sikkerhed
Vi beskytter dine oplysninger gennem passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, så de ikke går tabt eller misbruges.